Kebahagiaan Kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Memaparkan catatan dengan label Aiman. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Aiman. Papar semua catatan

Isnin, 15 Jun 2015

Wajahku Wajahmu jua

Teringat kisah malam tadi pabila anakku Aiman tiba-tiba menangis terisak-isak ketika nak tidur. Terkejut aku dibuatnya kenapa la aiman ni tiba2 menangis tengah2 malam ni? Bila aku tanyakan kenapa, makin kuat pula esakan dia.. Hai anak.. Apabila aku lihat dia dah ok sikit baru aku tanyakan lagi, “Kenapa along menangis?”.. Jawapannya “Along sayang ummi, along rindu ummi..tapi nanti bila ummi dah tua.. ummi dah meninggal.. along tak dapat tengok muka ummi dah..” Kemudian dia sambung balik menangis.. Ya Allah.. xsemena-mena hati aku terasa sebak dan hampir gugur juga airmata ni tapi kutahankan agar x menitis dihadapannya.. Aku pujuk minta dia baca doa tidur dan terus tidur sebab esok nak ke sekolah.. Aku dengar di baca doa tidur pun penuh dengan esakan yang tak henti2.. Sebenarnya pucuk pangkalnya macam ni ceritanya.. Malam tadi Aiman ada menggodek gambar kat galeri telefon aku dan terjumpa la gambar ni..
Khusyuk aku tengok dia baca mesej kat bawah gambar tu. Aku ingat dia ada tanya aku ‘wajah’ tu ape? Aku kate Muka.. ‘iras’ tu ape? Aku kate Serupa.. Pastu dia tanya lagi apa maksud mesej ni.. Aku bagitau dia “Allah jadikan wajah anak-anak ummi lebih kurang sama dengan wajah ummi dan ayah sebab andainya satu hari nanti ummi dan ayah dah takde, dah meninggal dunia, kalau anak-anak ummi rindu dengan ayah dan ummi bolehla tengok muka sendiri sebab wajah ummi dan ayah ada dalam wajah anak-anak ummi..” Aku tak sangka dia ambik serius betul pasal ‘mesej’ tu dan berfikir sampai terbawa-bawa masa nak tidur.. Semoga anak-anak ummi sentiasa diberkati dan dilindungi Allah Taala.. Aiman, Annisa dan Assyifa.. Membesarlah kamu duhai anak dengan menjadi anak yang soleh solehah dan membanggakan ummi dan ayah dunia dan akhirat.. Amin.. Ummi dan ayah amat menyayangi kalian..

Isnin, 12 Mei 2014

Aiman Rongak Lagi..


Pernah x bace entry -GiGi AiMaN- sebelum ni?? Hmm.. kalo nak taw 8 Mei 2014 (khamis) aritu aiman 'KeHiLaNgaN' 2 PuNTuNG gigi sekaligus lagi, kali ni gigi KAPAK.. hehe.. sebelum ni gigi aiman goyang sebab terhantuk kepala adiknya annisa, kali ni lagi advance.. terhantuk dek kepala kawan sekolah dia pulak.. macam2 aiman ni taw. mesti notty sangat kat sekolah anak ummi ni.. Xpela, selamat maju jaya untuk gigi baru aiman tumbuh kembali. Gigi kekal dah tu taw!! Pastikan lepas ni jangan terhantuk lagi, kalo patah lagi xdapekla nak nulong lagi nak oii.. Alamat nanti aiman RoNGaK sampai bile2.. NAKKK????

Hilang sudaaaa... 

hehehehehe

Same x upin ngan aiman?? Hehehehe....

Jumaat, 22 November 2013

Aiman LOVE Family


Inilah gambar setiap kali aiman melukis.. I LOVE FAMILY.. Walaupun kadang2 aiman lukis bahu ummi senget, kepala ummi kecik.. tapi ummi suke sangat lukisan aiman tu.. TQ sayang sebab LOVE family kite.. Semoga rasa kasih sayang ini berkekalan dunia dan akhirat.. Amin..
 





 
Aiman,
 
Ummi, ayah dan adik-adik pon SAYANG + LOVE Aiman sangat2.. FOREVER n EVER!!!!

Rabu, 4 September 2013

Aiman dah takde GiGi

23.08.2013 (Jumaat)

Bawak aiman cabut gigi kat Klinik Pergigian Bestari Kajang. Rompong dah aiman.. hihi.. 

Aiman ni bukannya jenis suke makan gula2. Jadi gigi aiman ni goyang bukanla sebab benda2 tu. Ade sejarahnya tau.. 1 hari tu seronok sangat dok bergumpal dengan adik2 sampai terhantuk  kepala si adik kat mulut aiman. Last2 datang ngadu sakit, tengok2 lorrrrr.... gigi aiman goyang daa.. bukan sebatang tapi 2!!! Siap dah ade tumbuh gigi baru kat belakang gigi yg goyang tu.. Abisla gigi aiman dah xcantik lepas ni, mesti berlapis2 :/ Nak wat camane, mase main x hengat kan.. Penangan kepala adik nisa, ni la habuan yg dapat, aiman dah nak jadi atok xde gigi.. Confirm aiman akan ingat sampai bile2.. 

- Dah ade gigi baru kat belakang gigi yg cabut tu -



- Aiman dah xde gigi... terbaek!!!!!! -

Rabu, 27 Mac 2013

Result FBC aiman

Arini dah bawak aiman pegi klinik. Relek je dia masa nurse tu cucuk jarum tu.. Macam xde ape2 berlaku jer. Dalam hati aku, kebal betul budak ni. Pikir balik, mestila, budak boy mane boleh nangis, malu.... ahaks!! Tapi keputusannya masih tidak memberangsangkan sebab doktor cakap perbandingan result hari isnin ngan arini xjauh.. Mungkin sebab aiman x banyak minum air kot. X boleh confirm samada denggi atau tidak. Pulak.. Mintak dijauhkanla.

So, arini doktor bagi vitamin B complex untuk tambah selera makan.. Dapat2 jer ubat tablet. Alamak! boleh ke aiman telan ni sebab sebelum ni xpernah aiman makan ubat biji. Pandai2 la ummi tackle aiman yer, xnak gak telan ummi sergah jer, confirm terus tertelan.. haha!! 

Hari jumaat ni kena bawak aiman gi klinik lagi sekali check darah.. Harap2 result dia okla, xpayahla ulang alik klinik lagi amik darah. Abis darah aiman kang.. huhu!! Tapi ummi yakin xde ape2 sebab nampak aiman arini macam cerdas sikit, dah pandai mintak makan nasi telur dah :) Ape2 tunggu hari jumaat ni pulak ok.. Choww...

~ Sekian ~

Selasa, 26 Mac 2013

Aiman demam :(


Minggu ni cuti sekolah seminggu.. Jumaat tu aiman kemain suke lagi sebab dia tau start esok dia xyah pegi sekolah. Amboi.. kemain lagi yeak :)

Tup tup pagi sabtu (23/3/2013) badan aiman panas jer. Aiman ni budaknya aktif, tapi hari tu sepanjang masa dia baring je, susu xnak, makan xnak.. Mendadak selera dia hilang.. Xde dah dengar dia mintak nasi telur @ mee goreng kegemaran dia selalu. Demam pulak anak ummi ni.. Budak2 lain seronok cuti sekolah, aiman pulak demam yer.. Sian anak ummi.. Xpe, bersangka baik dengan Allah, Allah bagi sakit sebab Allah sayang kite ye nak :)

Kat rumah memang dah standby ubat demam. Jadi ummi bagi je aiman makan ubat tu. Bila bagi makan, dia muntah, terpaksalah ummi amik alternatif lain masukkan ubat punggung pulak. Walaupun dah bagi ubat, suhu panas badan aiman x jugak turun2. Risau kami.. 


Hari isnin ummi cuti jaga aiman, ummi bawak aiman ke klinik dan memandangkan demam aiman dah masuk hari ke-3, aiman kena pegi makmal ambik darah dulu. Masuk bilik doktor, doktor cakap platlet darah aiman turun tapi xbanyak. Takut denggi katenye.. Risau jugak sebab kawasan kuarters kami memang kawasan wabak sekarang ni.. Doktor bagi ubat dan bagi appoinment untuk ambik darah semula hari esok (rabu). Harap2 keputusannya demam biasa je la..

Arini ayah pulak cuti jaga aiman. Malam tadi sampaila saat ni ummi telefon ayah tadi, badan aiman masih panas lagi. Baring jer.. Ummi ngan ayah risau sangat. Aiman ni walaupun pendiam, tapi aktif sangat. Suka benar menyakat adik2, xsah kalo xnangis.. Tapi macam tu pun dia sayang adik2 dia. Nama pon adik beradik kan.. Rindu pulak dengan keletah dia 4 hari ni.. Hai anak ummi, lekaslah sihat yer.. 

Esok kita pegi klinik taw.. Harap2 keputusan darah aiman baik2 jer.. 

Sayang Aiman :)











Jumaat, 4 Januari 2013

Aiman di Sekolah Lagi

2 Januari 2013 - Hari pertama di sekolah, aiman masih dalam proses menyesuaikan diri. Aritu kami selaku mak ayah boleh tunggu dan tengok2 keadaan anak masing2 melalui luar kelas. Macam2 gelagat boleh tengok, ada yang menangis dan xkurang yang excited.. Biasala budak2 baru nak masuk sekolah.. Macam aiman, nampak jugak ada kerisauan di muka dia tapi xdela sampai tahap menangis. Alhamdulillah.. Ye la, sebelum ni 'sekolah' yang dia kenal adalah 'tadika'. Boleh main2 lagi. Tapi sekarang tidak lagi ye aiman, belajar bersungguh2 ye nak..

Inilah kelas aiman - 1 Wawasan (Merah)

Susunan kerusi meja dalam kelas aiman.. Cercari dimana aiman??

Itu dia aiman, dia duduk tepi sekali (sebelah tingkap) di kiri cikgu meja baris no. 2.. Sebok dok kelebek kuku dia je. Dah jadi habit, camane tu??

Beratur dulu sebelum ke kantin. Baca doa makan.. 


Itu dia aiman.. 

Di kantin, beratur dulu.. Agak2 budak belakang aiman tu darjah berape yer??

Menu aiman : Nasi Goreng + Telur Mata + Air Sirap = RM2.00.
Pegang sudu pun xbetul nak.. itulah lainkali kat umah makan sendiri. Ini tidak, kalau ummi tak suap xnak makan.. 

Petang gi daftar KAFA aiman pulak.. 

Ustaz Aiman.. nampak ayah catwalk kat belakang tu..

Ni dah hari ke-2 (3/1/2013)
Tengok lencana ummi cabut ubah jahit kat belah atas pocket. Baru betul..
Selamat bersekolah aiman :)

Isnin, 31 Disember 2012

Aiman dah Darjah 1 :)

29 Disember 2012

Hari Pendaftaran Darjah 1/2013 Muhammad Ainul Aiman bin Mohd Yusarizman.

Anak ummi dah darjah 1?? Macam tak percaya je anak dah sekolah :)

Seronok tengok aiman dah sekolah. Macam nak nangis pun ade, bukan nangis sedih yer, tapi nangis sebab terharu anak yang dilahirkan 6 tahun lebih yang lalu telah membesar dan dah nak masuk sekolah.. Alhamdulillah dan terima kasih Tuhan kerana memberi kesempatan kepada hambaMu untuk terus melihat anak2 membesar sehingga ke saat ini.

Saya Muhammad Ainul Aiman bin Mohd Yusarizman

Gambar berukuran pasport dibawa pada hari pendaftaran

Khamis, 20 September 2012

Bawak Aiman Jalan-Jalan

Semalam saye ngan cekMan ambik cuti sebab nak bawak birthday boy, Aiman jalan2.. Kire cam hadiah besday la.. JaLaN-JaLaN??? Okla kan.. Spesel la gak coz bawak dia sorang2 jer, adek2 anta nursery..

Tempat dia xdela spesel pon.. Mule2 kitorang bekpes kat food court presint 8, aiman mintak mee goreng ngan milo ice je. Pastu terus gi Mines, kol 10pg kitorang dah tercegat kat situ. Tengok2 diorang baru jer tengah nak bukak kedai.. Mak aihh!! excitednye la.. Kitorang terus gi TGV nak beli tiket wayang.. Tengok Expandables 2 cam best. CekMan excited gi beli tiket, skali budak kaunter tu cakap "Budak2 xboleh masuk.." Frust!!.. Cool!Cool!.. Hari aiman kan..

Tengok keliling nak gi mane yeak?? Xbestnyela nengok. Last2 xsampai 1/2 jam kitorang dah kuar dari Mines n menuju ke lokasi seterusnya.. Taw kemane?? Alamanda Putrajaya jer.. Lorrrrrr ;/ Kalo taw awal2, xyah membazir minyak kereta gi Mines.. Xper.. Hari aiman kan.. 

Mule2 kitorang tuju GSC Alamanda dulu beli tiket wayang citer Hantu Air.. Tayangan kol 12tgh, tengok jam baru kol 11pg.. Awal lagi.. So, bawakla dak aiman gi main kat pusat games area bawah depan bowling tu. Layankan je la ape dia nak main.. Main lumba kereta tu mau 7,8 kali masuk token. Sampai perit tekak orang dalam games tu kate "U TURN, U TURN".. Mane tak, aiman drive lawan arus.. Nasib baik dalam game jer. Kalo real, xsanggup ummi naik kereta ngan hang nak oiii.. Huhu!!!

Jam 11.45 kitorang terus gi GSC la, beli pop corn bagai dulu.. terus naik gi panggung.. Masuk2 jer amekaw.. kitorang orang 1st mendiami panggung itu :) Xlame tu masuk sorang lagi.. pastu sorang lagi.. Start je citer, kire-kire 1,2,3,4,5.. 5 orang je dalam panggung tu??? Rase cam panggung ni ana yang punya.. haha!! Layan gakla, komedi seram.. Sampai 2 kali anak bujang tu ajak gi toilet nak kencing, sejuk katenye. Hmm.. layankan lagi.. Selesai..

Kuar2 kitorang gi makan kat Rasa jer.. Makan nasi ayam.. Bukan xnak makan spesel2, anak bujang saye ni cerewet sikit bab makan, kalo makan pelik2 kang dia xnak makan.. kan membazir. Bayangla, orang lain besday tiup kek makan kek.. Dia tiup kek pastu simpan peti.. Aiman xmakan kek2 ni.. So memang xdela kek sebab mak ayah dia pon xminat kek.. Jimat duit mak :)

Pas makan kitorang ingat nak balikla, jam pon dah pukul 3.30ptg.. Nanti nak amek adik2 lak.. Selesaila hari untuk aiman.. Pasni jangan noty2, nanti ummi babab kaki.. Ni ade sikit gambo2 dengan aiman. Tp mase kat wayang tu bateri kong, xleh tangkap gambo lagi.. Nak tangkap gambo tiket wayang pon dah xsempat ;( yela, bukti tengok wayang.. Ahakkkss!!! Nyampah..

~ Aiman makan mee goreng ngan milo ice jer ~

~ Aiman n CekMan.. Aiman ni suke buat muke camtu :/ ~

~ Nyam!! Nyamm!! ~

~ Merenung mase depan ~

~ At Mines parking, ade dolphin lagi kat belakang ~

~ At Mines, so bored :/ ~
  
~ Ummi n Aiman, napela muke camtu nak oii.. bajet comel la tu ~

~ Hah.. ni baru comel, cam iklan ubat gigi daa.. ~

~ At Alamanda menuju ke GSC nak beli tiket, aiman sibuk ngan petak tiles tu ~

~ Lagi... sibuk bebeno ngan petak tiles tu.. ~

~ Ni la games kereta yang kena "U TURN, U TURN" tu.. ~

~ Lagak pro konon :) ~

SEKIAN :)