Kebahagiaan Kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Memaparkan catatan dengan label Opiz. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Opiz. Papar semua catatan

Rabu, 4 September 2013

Jamuan Raya BKP 2013

Semalam 03.09.2013 (Selasa) ada wat jamuan raya kat opiz. Bukan setakat sajian makanan je, siap ade artis BKP wat persembahan. Ade tarian, nyanyian, lakonan dan lawak jenaka.. Bagi aku okla, agak menghiburkan dan kelakar.. Makanan pulak memang banyak pilihan, ade sate, nasi impit kuah lontong, bihun sup, nasi dagang, ketupat lemang, kuih-muih, rojak buah dan pelbagai desert. Tapi memandangkan perut aku xberape sedap aritu xdela aku merase sume.. Gambar ni sekitar sebelum dan semasa majlis berlangsung.. Tapi banyak gak gambar yang syok sendiri.. hihihi!!! Sape nak tengok lehla tengok.. 

Owner Belog :)


Prop Syoknya Raya! @ BKP


MENU DI HARI ITU....


 Tarian pembukaan dari artis BKP


Aku dan Member2 Bucuk2 Tersayang :)

Arina, Kak Jue, Saida n Me

Saida, Arina, CC Muliani n Me


Us wif our EO Puan Roosni


Tabik Malaysia!!!


 Saya sayang Malaysia !!!

Selamat Hari Merdeka.. Peace!!!

Me n Saida

Mintak ampun yer...



"Arini aku makan sedap2, laki ngan anak2 aku makan apela pulak arini agaknye???"

Khamis, 6 Jun 2013

Sejuknye weiiiii!!!


Sejuknye la haii aircond kat opiz aku ni wei... sejuk yang teramat100x sangatnye la sangat2 (sejuk sangatla tu maknanye).. Tolongla buat sesuatu wahai pihak pengurusan bangunan dan pihak maintainance wei.. Nak tunggu kami org beku dulu ke baru nak ambik tindakan?

Hwarrgghhhh!!!!!!!!

Jumaat, 15 Mac 2013

All In Black

Arini kat opis aku ada Mesyuarat Terhimpun PUSPANITA.. Nama aku termasuk sekali dalam senarai kehadiran. 1st time aku join mesyuarat camni setelah hampir 8 tahun aku jadi ahli. Ahli biasa je pon, bukan ahli seumur hidup. Tapi ahli jugak kan, bayar RM10 setahun.. hehehehe!! 

Aritu boss aku yang pegi umrah dan dah pun selamat tiba ke tanahair.. Alhamdulillah..

Ape kaitan dan motif aku cite pasal di atas lak kan?? So, meh aku nak tunjuk kat korang motif penceritaan aku adalah.. 

Tadaaaa....


Aku dapat 2 gift ni.. 1 tasbih dari boss aku yang balik umrah tu, 1 lagi beg Prada dari kelab PUSPANITA kat Jabatan aku. Dua2 warna hitam. Pasal tu la "All In Black".. hehe!! TQ.. iloiikee :)

Itu jer.. Sekian :)

Selasa, 12 Mac 2013

1 Million Women Purple Walk 2013

Arini pagi2 lagi dah dapat surat jemputan ni...


Ade pulak name ni..


Satu hal aku nak kena cari baju warna purple la pulak.. Memangla aku minat ngan warna purple ni, tapi koleksi baju kurung je la.. Baju T?? Seluar Track?? Takdela pulak.... Nak kena cari ni.. 

CekMan, nanti bawak ummi pi beli na..

Jumaat, 25 Januari 2013

Tetibe Teringat..

Tetibe teringat kisah ni..

Satu pagi di opiz, suasana mase tu aman damai je.. 4 sekawan ni elok je duduk  ditempat masing2 dan buatla ape yang patut.. Tenang je..

Tiba-tiba!! Datangla seorang 'Org tu!' ni dengan muka sinis dan ayat mukadimah dia pon macam nak cari gaduh.. Assalamualaikum kemane, selamat pagi pon kemane, pagi2 lagi dah buat mood orang spoil. Ish!Ish!Ish!

Org tu! : I nak tanye antara u all 4 orang ni, sape yang xpegi dinner? U (Kami 1) ?
Kami 1 : Saye baru kawen.. pada aritu saye ade .. (xsempat cakap abes, nak gi kenduri sebenarnye..)
Org tu! : U ingat u je baru kawen?? U (Kami 2)??
Kami 2 : Saye balik kampung
Org tu! : U ingat u je ade kampung?? Xde hari lain balik kampung?? U (Kami 3)??
Kami 3 : Saye balik kampung suami saye
Org tu! : U ingat u je ade suami??
Kami 4 : Saye pun xdapat pegi puan (ee..xsanggup nak sebut sebenarnye)
Org tu! : Kenape u xboleh pegi?? 
Kami 4 : Ade kenduri arwah ayah mertua
Org tu! : Xboleh buat hari lain??
Kami 4 : Maaf puan, plan ni kami dah buat dan setuju sebelum tahu pasal dinner lagi puan. Saya kena utamakan family dari dinner.
Org tu! : Kalau u utamakan family, u berenti je la keje!! 
(Amboi..amboi..Kami 4 Sentap ok!!)
Kami 4 : Keje tanggungjawab saye puan (Sopan lagi jawapan Kami 4 tu)
Org tu! : Kalau macam tu better u transfer je la, i don't want to see ur face here!!!
(Lagi sentap!!! Pastu dia meroyan lagi. Emo giler!)
Org tu! : U all ni sume memang xde attitude langsung! Attitude u all ni buruk taw x?? Setakat dinner ni pon macam2 alasan u all bagi. Macamanela u all nak naik?? Dinner ni masuk dalam SKT u all ok!! 
(Pastu dia bebel dan bebel dan bebel lagi.. Malas nak tulis sebab sume ayat yang kuar dari mulut dia sume yang menyakitkan hati dan telinga..Betul2 buat orang mendidih dia ni!)


Persoalannye ;


1) Adakah kalau xpegi dinner tu melanggar peraturan dan boleh dikenakan tindakan tatatertib?

2) Adakah kalau xpegi dinner dan utamakan keluarga, pekerja tu kena transfer tempat kerja??

3) Adakah kalau xpegi dinner kira manusia tu xde A.T.T.I.T.U.D.E.???? Jenayah ker??

4) Adakah salah kalau seorang pekerja tu mengutamakan keluarga daripada DiNNeR??  Kalau sebab kursus ke bolehla terima lagi kan..

5) Pasal SKT tu ape nak buat, dah xleh pegi nak wat camane? 

6) Wajarkah golongan Profesional bercakap macam tu dengan staf?? Cakap memang macam nak cari gaduh.. Acanner tu??


Eee.. xpaham betulla.. komunikasi ngan staf memang O.U.T. Cer cakap elok2, bak kate ayah aku, cakap tu biarla ikut law sikit.. barula orang respect. Ini tidak, yang dia taw maki hamun orang jer. Buat orang meluat adela.. 

Aku malas dah nak ingat mende ni sebenarnye, tapi tetibe teringat pulak. Xpela, aku buat entry ni untuk kenang2an masam kelat aku dimasa akan datang :) Yang penting Peace Yooo !!!!!

~ SEKIAN ~

Boringnye arini..

Apesal boring??

Sebab arini member2 tersayang saida, kak jue dan arina xde kat opiz :( Diorang masing2 cuti arini. Cam saida dia CTR pi register sem baru PJJ dia (bakal PTD nih..), cam rina pulak CR sebab ade agenda wif family, cam kak ju lak MC sebab xsihat.. So?? Dudukla aku tercongok sensorang kat sini bertemankan kerusi meja diorang yang sepi.. SoB!!SoB!!! 

Kalo x pagi2 sampai je, saida ngan kak jue dah ade kat tempat memasing sebab diorang masuk awal, cam rina lak asal masuk je dia mesti cari kipas dia dulu (pakai kad kawen je pon..huhu!!), panas katenye susah cari parking kete. Tapi memang betul pon, parking kat area opiz aku ni memang dah tahap kritikal sesangat, kalo masuk spital ni agaknya masuk ICU dah kot. Sabo jela..

Tengokla.. sepi jer tempat 4 wanita pilihan nih... hwargghhh!!!

Only Me! So bored..

Rabu, 12 September 2012

Jamuan Raya BKP 2012

Hapdet..hapdet..

Tu dia.. jamuan raye bahagian BKP kembali.. 

Okla, tahun ni majlis diraikan dengan pengarah baru dan berwajah baru. Siap ade sketsa raye lagi dan makanan pon banyak.. Jimat mak minggu ni dapat makan free.. Alhamdulillah.. Esok jamuan raye Jabatan pulak.. Dapat tugasan jaga khemah agih makanan lagi.. Huiyooo!! Rezeki.. rezeki.. 

~ Menu : Kek coklat, sate, nasi impit, kuah kacang, kuah lontong ~

 ~ Menu : Laksa ~


~ Arina ~
  
~ Saida n Me ~

~ Eda gebuzz ~

~ Pinggan saye : Nasi beriani, ayam masak merah, daging kerutup, dalca, acar timun, lemang, rendang, buah tembikai. Burppp!! ~

~ Saye punye lagi : Laksa ~

~ Saye punye gak : Sate ~

~ Arina, KakJue n Kak Aisyah ~

~ Pinggan Arina.. Licin kau.. Ahaks!! ~

~ Saye dapat hadiah lucky draw bersama Arina dan Eda ~

~ Saida dan Kak Zah ~

~ Kenangan bersama Kak Zah ~

~ K.A.M.I - Bergambar bersama boss besar.. ~

~ K.A.M.I lagi - Gegirl Kompetensi ~


~ Lucky draw yang kami dapat : No.1 - CC Tipah punye, No. 2 - Kak Aisyah punye, No. 3 - Saye punye :).. Sampul oren tu duit taw Saida punyer.. Dalam frame tu Sijil 5S ~

~ Unit saye dapat Naib Johan Pertandingan 5S, Peringkat BKP 2012 ~

~ Hadiah lagi.. ~


~ Ni la hadiah dalam lucky draw yg saye dapat tu.. ~