Kebahagiaan Kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Rabu, 23 Julai 2014

nisa oh nisa..


Kenal x budak comel bertocang senget kat bawah ni..

Hye..name saye nisa :)
Sebenarnye ade sesuatu yg tersembunyi disebalik tocang senget itu.. Nak taw ape dia?? Ni jawapannye
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Alkisah pada isnin (21.07.2014) mase baru je masuk waktu berbuka puasa, 3 beradik ni main dalam bilik tengah kat umah.. Aku ngan CekMan lak baru je nak menjamah makanan berbuka. Tetibe terdengar bunyi kuat dalam bilik. Xlame tu si nisa keluar tunjuk tangan dia berdarah. Ayahnye tanye "Nisa main ape ni??".. Dia diam xkate ape. Mase dia nak pegi basuh tangan, nampak darah mengalir kat belakang badan. Rupa2nye kepala dia koyak kena kipas siling dalam bilik. Alkisah dia ngan aiman main panjat grill tingkap. Yang nisa ni nak tunjuk hero panjat paling tinggi dan inilah hasilnya.. kepala dah koyak kena kipas yg mase tu berpusing kelajuan 5.. kat bilik kuarters tu memang kipas dekat sangat ngan tingkap.. Nak salahkan kipas pon xboleh, kalau kite xmenjengah dia, xdela dia "cium" kepala kite. Nisa oh nisa.. itulah sebabnya kenapa ummi ngan ayah xberenti2 pesan jangan memanjat tingkap1000x.. Tengok ape dah jadi.. Itulah anak2, aku ngan CekMan bukan xpantau.. tapi dalam pantau2 pon kadang2 aktiviti diorang diluar kawalan kita.. Sabar jela.. Malam tu bawak g klinik, tapi klinik xboleh buat sbb luka dalam smpai nampak tulang tengkorak. Refer hospital putrajaya, dah dapat 3 jahitan atas kepala. Lepas ni, jangan main panjat2 grill lagi.. Nasib baikla kuarters aku xde balkoni. Dapat anak2 yg suke memanjat ni naik seriau lak aku mengingatnye..

Ni gambar mase baru balik dari hospital.. Kepala tu berbalut lagi..




Khamis, 26 Jun 2014

Baby Irfan


Memperkenalkan 




Nama budak kecik comel kat atas ni ialah Muhammad Aryan Irfan.. Inilah cucu sedare aku yang ke-4 yang sentiasa dirindu2kan. Memang xbanyak ragamnye, baik sangat2. Tapi tipula kalo xmenangis langsung kan, adela mase nak susu @ badan xsihat nangisla jugak.. Tapi kalo xde mende2 memang baikla.. kan irfan kan3x :)

Irfan ni anak kepada anak sedare perempuan sulong yg sememangnya rapat dgn aku, pasal tu aku excited sgt ngan kelahiran baby irfan ni.. tokndak sayang sangat2 budak baik ni mmuahh2x.. oppss!! dah jadi 'tok' dah aku.. huhu!!

Baru2 ni baby irfan datang tido umah aku, disebabkan budak kecik ni sekali sekala nak berbuai.. maka tokndaknye ni kuarkanla balik buaian mak pak sedare dia dulu2 yg dah lame tersimpan.. Ish, terkenang lak mase ade anak kecik2 dulu..Tokndak ape lagi, tugas mandi dan siapkan si kecik ni serahkan pada tokndak yer, malam tu pon tido ngan tokndak. Dah tengah malam mak dia kenala ambik balik sebab nnt jage nak susu tokndak nak sumbat ape?? Hahahaha.. Diorang tido 2 malam je kat umah,tu pon xpuas rase nak godek budak kecik ni..Nanti puasa tokndak balik jumpe irfan lagi yer..Rindu irfan..








Paklong aiman dan baby irfan :)

Habis dah kisah irfan.. Hmm.. kisah anak2 aku lain pulak.. Si aiman, nisa n syifa memang suke main ngan baby. Tengok gambo aiman kat atas, excited beno nak pegang baby irfan.. Tambah2 sejak ade irfan ni kalo jumpe memang melekat je dengan baby. Tapi yg agak kompius sikit, sejak dua menjak ni ayat yang selalu kuar dari mulut budak2 ni "Ummi..nak baby.." Aik!! terkejut gak tambah2 bila ayat tu terpacul dari mulut si bongsu aku, syifa.. Yela, sebelum ni dia yg beria2 taknak, camane leh ubah pendirian ni dik?? Kat umah tu ade minnie mouse beso, kemane2 pegi dia usungla si  baby minnie dia tu, kadang2 masukkan dalam buai bagi tido.. kadang2 ambik botol susu bagi susu tipu2.. dia kate dia tu 'Mama'.. macam2.. Yang xtahan satu hari tu boleh syifa kate ape taw "Ummi ngan ayah dah gaji nanti kite gi beli baby kat 'kedai' taw".. 'Kedai??????? Ade jual ker?? Hahahahaha....

Satu hari tu si kakak tengok tv adela iklan produk ni....


Tiba2 terpacul dari mulut nisa "Ummi..nanti ummi belila susu tu pastu ummi minum..nanti adela baby dalam perut ummi tu..nisa nak baby.."GuLpPPpppp!!!!!!! Macam tu pon ade ke?? Nampak sangatla korang ni kemaruk nak baby kan.. Alahai anak2... same2 korang 3 orang ni pun hari2 ade je benda nak bergaduh, jap2 ngadu sorang ni buat sorang ni la, sorang ni xnak kawan sorang ni la.. ni nak baby lagi camane?? Alahai... 

Xpe2, rindu sgt baby, bulan puasa nanti kita balik tengok irfan yer.. korang belek la puas2 nanti.. pasal 'baby' tu pikir kemudian k!

Rabu, 28 Mei 2014

Sultan Azlan Shah mangkat


Sekalung Takziah.

Dukacita dimaklumkan bahawa Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan Azlan Muhibbuddin Shah Ibni Al-Marhum Sultan Yussuf Izzuddin Shah mangkat pada jam 1.30 petang tadi. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh Almarhum dan ditempatkan dikalangan orang yang beriman.

Al-Fatihah


1928 - 2014

Our 9th Anniversary


Ya Allah, jadikanlah kami ini pasangan yang bahagia lagi dirahmatiMu selama-lamanya. Kurniakanlah kami keberkatan hidup, kedamaian hati dan kerukunan rumahtangga.

Ya Allah, hiasilah hidup kami dengan perasaan kasih, sayang, cinta dan rindu dendam yang berpanjangan dan tiada penghujungnya. Janganlah Engkau keringkan hati dan jiwa kami dari perasaan cinta dan kasih sayang kerana ia akan membawa padah yang tidak tertanggung oleh jiwa kami ini.

Ya Allah, kurniakanlah dari kami zuriat keturunan yang soleh dan solehah yang teguh berpendirian yang akan membawa panji-panji menyambung perjuangan di atas jalanMu.


Ya Allah, izinkanlah kami menikmati hidup bahagia ini sehingga satu saat yang Engkau tetapkan bagi kami tanpa sedikit pun duka yang terpalit diantara kami di hati kami.

Ya Allah, berkatilah kami..

Buat suamiku Mohd Yusarizman,

Selamat Ulangtahun Perkahwinan kita yang ke-9 Sayang..

Terima kasih atas segala-galanya..

 L.O.V.E
28.5.2005 - 28.5.2014

Jumaat, 23 Mei 2014

4th Birthday Nur Aina Assyifa


22.5.2014 (Khamis) 

Genap 4 tahun umur Nur Aina Assyifa. Alhamdulillah.. Ummi doakan agar anak ummi menjadi insan yang berguna kepada ibubapa, agama, bangsa dan negara. Semoga hidupmu sentiasa berada di bawah lindunganNya. Amin ya Rabbal Aalamin..

Kesian anak ummi demam hari tu, orang tua2 dulu cakap kalau baby demam sebab nak beralih bulan @ nak dapat akal baru.. Syifa lak maybe demam sebab nak beralih tahunla kot kan?? Xpela, Allah bagi kita xsihat sebab Allah sayangkan kita. Walaupun demam, syifa gigih gak tiup kek sponsor dari maksu Baayah.. TQ maksu :) 














Isnin, 12 Mei 2014

~My oLd CoLLeAGueS~


Sesekali terkenang opizmate lame

~ Arina, Kak Jue, Saida n Me ~

walaupun kita xramai
walaupun unit kita kecik
walaupun kita asyik kena aim
walaupun ade salahpaham sikit2
walaupun kita ade keje tapi orang kate xde keje
walaupun hanya KITA
kita tetap happening
dan
kita tetap kita
rindu dengan korang sangat2
Good Luck for All!!

~ Love Love Love ~

P/S : 
korang bace x????? 
betul rindu kat korang
korang???
huhuhuhu..

Aiman Rongak Lagi..


Pernah x bace entry -GiGi AiMaN- sebelum ni?? Hmm.. kalo nak taw 8 Mei 2014 (khamis) aritu aiman 'KeHiLaNgaN' 2 PuNTuNG gigi sekaligus lagi, kali ni gigi KAPAK.. hehe.. sebelum ni gigi aiman goyang sebab terhantuk kepala adiknya annisa, kali ni lagi advance.. terhantuk dek kepala kawan sekolah dia pulak.. macam2 aiman ni taw. mesti notty sangat kat sekolah anak ummi ni.. Xpela, selamat maju jaya untuk gigi baru aiman tumbuh kembali. Gigi kekal dah tu taw!! Pastikan lepas ni jangan terhantuk lagi, kalo patah lagi xdapekla nak nulong lagi nak oii.. Alamat nanti aiman RoNGaK sampai bile2.. NAKKK????

Hilang sudaaaa... 

hehehehehe

Same x upin ngan aiman?? Hehehehe....