Kebahagiaan Kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Isnin, 11 November 2013

Majlis Graduasi Tadika Generasi Educare Putrajaya 2013

Ari Sabtu (9/11/2013) aritu ada Majlis Graduasi dan Aprisiasi Tadika Generasi 2013 di Dewan Seri Melati, Kompleks Perbadanan Putrajaya. Majlis ni dirasmikan oleh isteri Ahli Parlimen Putrajaya, Datin Seri Utama Anggraini binti Sentiyaki..
 
Anak2 aku, Nisa n Syifa adela buat persembahan dalam majlis ni. Kalo kat umah, 2 beradik ni memang rajin bebeno praktis.. Syifa tu aku taula dia menari untuk lagu Putih-Putih Melati.. Si Nisa ni aku kompius sikit, selalu sangat aku dengo dia nyanyi pelat2 "eyoeyo hesso eyoeyo hesso lonlilonli osarahesso i love u".. nada cam best tapi xtaw lagu ape.. asal aku tanye lagu ape, dia kate FT Island.. lagu omputih la kot sebab tajuk dia camtu, xterpikir lak aku nak google.. bahahaha!!! Bile dah tengok dia buat persembahan barulah aku taw lagu korea rupenye... Lorrrrrr... manela aku taw sebab aku ni bukannya layan sangat cite korea ni :/
 
Hanya gambar menceritakan segalanye.. layanla selagi leh layan yer.. Toinggg!!
 
3 permata hati Ainulaina :)

Majlis Graduasi & Aprisiasi 2013

Ummi wif Ayah yang sentiasa setia bersama kalian :)
 

Aturcara program

Persembahan tarian FT Island eyoeyo hesso saraheyo hesso!!
 
Ummi wif nisa

Penat joget pastu lapar...

Aummmm.. mithali kan ayah dia ;)

Adik syifa lak menari lagu Putih Putih Melati
 
Merah putih, putih merah
 
Syifa wif ayah yg selalu kena buat susu dia, pastu kutil2 siku.. kuikuikui!!
 
roti arab kuah dal

nasi putih + masak lemak ikan masin + ayam goreng + ulam kacang botor + sambal belacan = sedap!
 
Aiman pon konvo kat sini gak tahun lepas.. tahun ni tengok adik2 lak yer..
 
Ok.. Tahniah untuk anak2 tahun lahir 2007 yang berjaya menamatkan pembelajaran di tadika generasi dan selamat melangkah ke alam persekolahan Darjah 1 pada tahun 2014 kelak..
 
Sebenarnya aku & CekMan antara parent yang setia dengan tadika generasi sejak tahun 2006, mase tu umo aiman 1 tahun sampaila turun temurun kepada adik2nya nisa n syifa. Sedar xsedar dah 7 tahun lebih jugakla kan.. Walaupun aiman dah darjah 1 sekarang ni pon kami still anta aiman di transit generasi. Seingat aku daripada serendah2 yuran mase tu RM200 sampaila skang ni yuran dah mendadak2 naik, insyaAllah selagi kami mak bapak budak2 berkemampuan, kami akan tetap setia dengan generasi (hatimenangisapetawhuhu!!!).
 
Aku ngan CekMan selesa anta kat generasi ni sebab ape taw? Sebab anak2 aku yang selesa. Selesa yang camane? Ingat lagi pernah satu hari dulu anak2 xnak ikut kami balik sebab nak ikut tinggal ngan cikgu.. Sedih kan?? Tapi xpe, kite sebagai orang tua kena paham, nak tengok pengasuh tu ok ke tidak, kite tengok budak tu camane.. Kalo xnak balik tu okla kan, maknenya cikgu dia mesti jaga dia baik2 kan. Think positive!!
 
Bila anak2 dah besar & cerdik sikit, mase dia balik tu kite interview la.. tanyela "cikgu ade cubit2 x?", "cikgu bagi makan x?", "cikgu baik x?".. ape2 jela yang boleh korang korek rahsia sebab budak2 xmenipu kan.. So, tanye jer.. opkos ade jawapan punye.. Macam anak aku sepatah aku tanye, berjela-jela dia jawab. Cam aiman, dia kan transit. Mase ambik petang tu aku tanyela "Petang ni along makan ape?".. Jawapan dia "Mule2 sampai tadi, along makan nasi lauk sup ayam, pastu along mandi, pastu along solat zuhur, pastu along tido, pastu along bangun solat asar, pastu along makan bubur kacang, pastu balik ayah umi ambik.. itu jer.." Nampak x betapa berjelanya jawapan dia.. Aku tanye makan petang jer, dia cite dari mase dia mule2 jejak kaki kat transit sampaila dia balik.. A to Z! SO Ape lagi?? Tanye jer.... :)
 
Tapi diakui sekarang ni memang banyak sangat dengar kes dera kat pusat asuhan. Yela, macam baby manela kite taw ape berlaku sepanjang dia kat taska.. yg dia taw menangis jela.. itupun kadang2 mak bapak boleh tanye "nak ape lagi sayang??".. Kalo budak tu boleh cakap, dia cakap dah "kat taska tadi cikgu pukul baby, cikgu baling baby, cikgu cubit baby, dan blablablabla...." Aduh! luluhnya hati ni bile tengok macam2 berita kes dera sekarang ni..
 
Aduhai pengasuh2 / cikgu2 sekalian, tolonglah.. tolonglah jangan lakukan perkara sebegini pada anak2 kami, belailah mereka sepertimana anak2 kalian sendiri.. Sesungguhnya anak2 kecil ini tidak mengerti apa2.. berilah si kecil ini sepenuh perhatian dan kasih sayang.. memang kami membayar setiap titik keringat yang kalian curahkan untuk menjaga dan membimbing si kecil ini, tetapi ingatlah ganjaran Allah Taala atas keikhlasan dan kebertanggungjawapan kalian membelai si kecil ini dengan penuh kasih sayang pahalanya amatlah besar sekali..
 
-SEKIAN, WASSALAM-


5 ulasan:

  1. laaa..akk x nampak pula ina ari tu. dok mencari gak ler..ank akk berjoget hehehe klakar..sronok tgk budak2 buat persembahan kan.
    aiman ina transit kt situ ker..ooo kalo ok, nanti2 bila aiman akk dh sklh, nk antar transit kt situ jugaklah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sori kak,ramai sangat xperasan akak kat mane..

      Ha'ah kak,lepas sekolah aiman ina transit situ je smpai petang.Nanti aiman akak dah sekolah leh transit situ,kalo nak transport ambik balik sekolah pun generasi ade sediakan.

      Aiman joget lagu ape kak?Tapi memang kelakar pon,tambah2 persembahan doraemon budak 2 tahun tu,tercegat jer..ko pandang aku,aku pandang ko..tapi comey..hahaha!!!

      Padam
  2. Salam kenal ye
    seronok tenguk anak bergraduasi kan..lepas ni sibuk ke sekolah yg sebenar pulak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam kenal juga pada nyanyisunyi :)
      memang seronok sgt tengok ragam anak2 kecil kite kat pentas tu..lepas ni masuk sekolah pulak kan..semoga anak2 kita menjadi insan berguna kelak..Amin..

      Padam
  3. sy pnah kje kt tadika ni dulu..tadika ni suka pukul budak..
    adat la budak baru bgun tdo nangis2..bising2..
    xtahan tgk bdak kena lempang..bla sy pujuk, sy plak kna marah..
    depan parents manis muka..belakang parents di cubit2 bdak tu..pelik kenapa xde yg perasan..

    BalasPadam