Kebahagiaan Kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Isnin, 4 Mac 2013

Ayahku Sayang :)

Baru2 ni aku balik kampung. Siannye tengok ayah xsihat. Dengan demamnye, batuk lagi sampai berbunyi2 dada.. Kite yang mendengar pon dah tahu mesti susah nak nafas. Tambah2 mase dia tido, Koh!Koh! batuk sampai susah nak berenti, lepas tu mencungap nak cari nafas.. alahai sian sangat. Tapi style ayah aku ni memang susah sangat nak gi klinik. Sanggup dia telan ubat kat kedai tu lagi.. Takut ke ape ke aku pon xpasti. So, aku ambik pendekatan 'memujuk' sampai dia sendiri setuju. Mula2 tu macam2 alasan dia bagi, tapi aku pujuk punye pujuk dan akhirnya misi aku berjaya :)

Malam sabtu tu lepas isyak aku ngan cekMan bawak ayah pegi klinik rakyat kat kerayong.. Klinik turun temurun dari kitorang adik beradik kecik lagi tu.. hehe!! Kan betul kena sedut nebulizer..

Inilah ayah kesayanganku :)

Sempat lagi peluk cucu

"Lenguh ngat aih.."

Lorrr... budak ni kan memang taw. Nak taw dia buat ape??

Oooo.. tokwan sedut gas kat atas, yang dia ni melepaskan gas dan isi2nye di bawah.. Sabo je la kakak..

Selesai dah sume, ayah kena jumpe doktor.. Doktor pon tanye la "camane pakcik rase lepas sedut gas tadi".. Ayah kate "rase lapang la sikit dari tadi".. Alhamdulillah, kan dah kate kena gi klinik. Ayah aku ni kan smoking, leh lak tanye doktor "camane nak berenti yer??". Doktor tu senyum jer dan jawab "Mase bulan puasa pakcik buat camane?" Ayah aku pon sengih2.. Ayah... ayah... 

Sebenarnye sebelum ni  ayah aku pernah stop xmerokok langsung selama lebih setahun taw.. Tapi mase tu badan dia naik bagai di pam pam. Mane tak, makan selera sungguh. Mase tu memang baju sume ketat, nak butang pon xboleh. Jalan pon mengah2.. Payah jugak sebab takut penyakit lain pulak yang datang. Tu yang dia start hisap balik tu, dari sepuntung sehari naik 2 puntung, lepas tu berpuntung-puntung.. La ni batuk pulak dah.. Aku tengok lepas kena sedut neb tu ayah aku x hisap rokok dah. Ayat dia xboleh blah "Mek, arini ayah berjaya x hisap rokok langsung.." Kening naik2 macam ziana zain.. Aku pon bagila sokongan, "Kan bagus camtu, esok pon ayah jangan isap dah taw, berenti terus lagi bagus".. Ayat memang buat dia bangga la.. Aku tengok muke dia blur. Mesti otak dia ligat pikir boleh ke tak tu. Chaiyok2 ayah, ayah mesti dan pasti boleh punye. 

Aku sayang sangat ayah aku.. Ya Allah, Kau berikanlah kesihatan yang baik kepada kedua ibu bapaku Ya Allah. Amin..

Sekian :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan